Optimalizovanje web-sajta prvenstveno obuhvata menjanje sadržaja i HTML kodiranje koje dovesti do poboljšanja njegovog rangiranja vezano za specificne kljucne reci, i da ukloni prepreke prilikom indeksiranja sadržaja veb-sajta od strane pretraživaca.
Akronim SEO može takode da predstavlja ljude koji obavljaju optimalizovanje web-sajtova za pretragu. To je termin prihvacen u konsultantskoj delatnosti za strucnjake koji izvode optimalizovanje veb projekata u korist klijenta. Ovaj profil strucnjaka može ponuditi optimalizaciju kao posebnu uslugu ili kao deo vece marketing kampanje. Da bi postigao efekat SEO može zahtevati izmene HTML koda stranice, takode može biti inkorporiran u web dizajn i razvoj stranice. Termin „prilagoden pretraživacima“ (engl. search engine friendly) može se odnositi na dizajn web-sajta, menije, sisteme ažuriranja sadržaja (CMS) ili internet prodavnice koje se mogu lako optimalizovati.
Za SEO možemo dalje reci da je to nacin na koji možemo prilagoditi sadržaj stranica prilikom izrade neke web prezentacije. Takode, treba izvršiti prilagodavanje unutrašnje i spoljašnje strukture linkova, kako bi botovima pretraživaca bile dostupnije i lakše za dalje indeksiranje. Botovi pretraživaca se koriste da pregledaju mnoštvo internet strana u veoma kratkom vremenu i da ih kategorišu. Web stranica je indeksirana od strane pretraživaca, Google, Yahoo, Bing ili neki drugi, kada je pregledana i kada joj je dodeljena odgovarajuca pozicija u rezultatima pretrage.
Umetnost i nauka razumevanja kako funkcioniše internet pretraživac predstavljaju srž razumevanja procesa optimalizacije, zbog toga što SEO cesto nudi bolja rešenja od ostalih formi internet marketinga.
Posle najnovijih promena na Google-ovom algoritmu za 2011, tzv. engl. Panda update, SEO usluga podrazumeva nešto širu listu poslova i aktivnosti, zbog težnje za izgradnjom što raznovrsnijeg link profila klijenata.
Aktivnosti vezane za SEO možemo podeliti u dve osnovne kategorije: -{onpage}- i offpage optimalizaciju.
Onpage SEO podrazumeva: