SEO nije odgovarajuća strategija za svaki sajt, i druge strategije internet marketinga mogu biti mnogo efektnije, što sve zavisi od ciljeva koje postavi operater ili vlasnik sajta. One uključuju plaćenu verziju reklamiranja koja ima svoju sopstvenu verziju SEO zvanu ATO (Ad Text Optimization). Uspešna marketinška kampanja na internetu može da privuče organski saobraćaj ka stranici, što se postiže tehnikama optimalizacije i neplaćenim reklamiranjem, ali takođe može da uključuje i plaćene reklame na stranicama samog pretraživača i drugim stranicama, izradu visokokvalitetnih web stranica koje privlače i ubeđuju korisnika, rešavanje tehničkih problema zbog kojih pretraživač možda ne obilazi i ne indeksuje stranice sajta, postavljanje analitičkih programa koji vlasnicima sajtova omogućavaju da izmere svoj uspeh i poboljšaju stepen konverzije.
SEO može da omogući i povraćaj investicije. Ipak, pretraživači nisu plaćeni za organski saobraćaj, njihovi algoritmi se povremeno menjaju, i ne postoje garancije da će reference sajta biti u kontinuitetu. Neki sajtovi za on-line trgovanje su izuzetak, poput eBay-a, koji način i vreme promene algoritma za pretragu najavljuje nekoliko meseci pre nego što je stvarno uvede. Zahvaljujući nedostatku garancije i sigurnosti, kompanije koje se u velikoj meri oslanjaju na saobraćaj koji dolazi sa pretraživača mogu da pretrpe velike gubitke ako pretraživač prestane da „šalje“ posetioce. Oslobađanje web sajtova i njihovih operatera zavisnosti od sabraćaja sa pretraživača smatra se mudrom poslovnom praksom. Najbolje rangirani blog koji se bavi optimalizacijom, Seomoz.org, navodi: „ SEO operateri, ironično, najmanji udeo saobraćaja ka svom sajtu imaju od pretraživača. Umesto toga, glavni izvor saobraćaja ka sajtu dolazi putem linkova sa drugih web sajtova.