Tehnike optimalizacije su u velikoj meri prilagođene pretraživačima dominantnim na ciljanom tržištu. Udeo pretraživača na tržištu varira od tržišta do tržišta, kao što je to slučaj i sa konkurencijom. 2003. je Deni Salivan izjavio da se preko Google-a obavlja oko 75% svih pretraga. Van tržišta Sjedinjenih Amreičkih Država udeo Google-a je često i veći, a od 2007. Google postaje dominantni pretraživač na svetskom nivou. 2006. godine, Google je imao 85-90% udela na tržištu Nemačke. U junu 2008. udeo Google-a na tržištu Velike Britanije je bio blizu 90%, prema izvoru Hitwise. Taj rezultat je postignut u većini država sveta.
Od 2009. postoji samo nekoliko velikih tržišta gde Google nije vodeći pretraživač. U većini slučajeva, kada Google nije vodeći, onda zaostaje za lokalnim igračima. Najznačajnija tržišta gde je ovo slučaj su Kina, japan, Južna Koreja, Rusija i Češka gde su vodeći pretraživači Baidu, Yahoo! Japan, Naver, Yandex and Seznam, respektivno. U Kini је 2014. samo nešto više 2% pretraživanja obavljeno preko Googla.
Uspešna optimalizacija za međunarodna tržišta može da zahteva profesionalni prevod web stranica, registraciju domena gde je top-level domen sa ciljanog tržišta, i web hosting koji obezbeđuje lokalnu IP adresu. Inače su svi osnovni elementi optimalizacije za pretraživače isti, bez obzira na jezik.